Deze algemene voorwaarden zijn van de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Events at the Lake B.V., hierna te noemen “De Organisatie”, (statutair) gevestigd en kantoorhoudende te (2712 LA) Zoetermeer, aan de Industrieweg 3-z aldaar, KvK 77627156 en een of meer van haar dochter en/of zustervennootschappen, aan te merken als ‘gebruiker’ van deze algemene voorwaarden ex. artikel 6:231 sub b Burgerlijk Wetboek. E-mail:
info@
li**@th*************.nl
.
In deze algemene voorwaarden wordt, mits geschreven met een hoofdletter, verstaan onder:
“Algemene voorwaarden” , deze Algemene voorwaarden;
“Artiest” , de (beroeps)beoefenaar op het gebied van kunst, amusement, sport en/of media (zoals maar niet uitsluitend, een Artiest, musicus, (olympisch) sporter, presentator, (tv-) personality en/of de persoon en organisatie die technische, productionele, administratieve of artistieke bijstand of managementdiensten aan deze (beroeps)beoefenaar verleent;
“AVG” , de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
“Bezoeker” , de consument of andere partij die een evenement van De Organisatie bezoekt;
“Boeking” , het contracteren van één of meerdere Artiesten in het kader van een opdracht en/of voor een optreden;
“Consument” , de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep en/of bedrijf;
“Evenement” , (muziek)-uitvoeringen en/of andere festivals en manifestaties in de ruimste zin des woords;
“Leverancier” , diegenen die zich direct of indirect, in verband met het Evenement, ten opzichte van De Organisatie heeft verbonden of zal verbinden, diensten te leveren en/of zaken ter beschikking te stellen, in de ruimste zin des woords, zoals daar niet uitsluitend zijn: zaal(ver)huur, tentenbouw, podiumbouw, vervoer, decoratie, licht, geluid, catering en beveiliging;
“Overeenkomst” , elke tussen De Organisatie en de wederpartij tot stand gekomen overeenkomst;
“Partij” , De Organisatie of wederpartij afzonderlijk;
“Partijen” , De Organisatie en de wederpartij gezamenlijk;
“Productie” , elke door De Organisatie vervaardigde vastlegging van (al dan niet bewegend) beeld en/of geluid en/of iedere andere vorm van informatie ten behoeve van het Evenement;
“Rider” , speciale door de Artiest aangeleverde aanvullende bepalingen op een gesloten Overeenkomst, met betrekking tot De Organisatie aan de Artiest ter beschikking te stellen faciliteiten zoals, maar niet uitsluitend, op het gebied van beveiliging, kleedkamer, catering en/of licht en geluid;
“Wederpartij” , de Artiest, Consument, Leverancier en/of een partij waarmee De Organisatie een Overeenkomst heeft gesloten.
Artikel 2. Toepasselijkheid
2.1. Deze Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, boekingsbevestigingen en Overeenkomsten gedaan en/of gesloten door De Organisatie. Het door de Wederpartij zonder commentaar aanvaarden en behouden van een offerte, opdrachtbevestiging of andere correspondentie waarin naar deze Algemene voorwaarden is verwezen, geldt als instemming met de toepassing van de Algemene voorwaarden van De Organisatie.
2.2. Als de Overeenkomst bepalingen bevat die afwijken van deze Algemene voorwaarden, dan prevaleren de bepalingen in de Overeenkomst, met uitzondering van het in Hoofdstuk 1 artikel 6,7,9, Hoofdstuk 2 artikel 5 en Hoofdstuk 3 artikel 7 van deze Algemene voorwaarden bepaalde, die artikelen prevaleren altijd boven het in de Overeenkomst bepaalde.
2.3. Toepasselijkheid van enige door de Wederpartij gehanteerde algemene- , dan wel inkoop-, verkoop- en/of leveringsvoorwaarden wordt uitdrukkelijk door De Organisatie van de hand gewezen.
2.3. Afwijking van de Algemene voorwaarden is alleen mogelijk indien Partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk vooraf zijn overeengekomen.
2.4. Indien De Organisatie stilzwijgend afwijking van deze Algemene voorwaarden toe staat, doet dit niets af aan haar recht alsnog directe en strikte naleving van de voorwaarden te eisen. De Wederpartij kan nimmer enig recht doen (laten) gelden op grond van het feit dat De Organisatie de Algemene voorwaarden soepel toepast.
2.5. In alle gevallen waarin deze Algemene voorwaarden tekortdoen beslist De Organisatie. Deze beslissing zal worden genomen naar de geest van deze Algemene voorwaarden.
2.6. Mocht enige bepaling van deze Algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, dan zullen de overige bepalingen volledig van kracht blijven en zal/zullen de nietige of vernietigde bepaling(en) van deze Algemene voorwaarden worden vervangen door (een) nieuwe, rechtens toelaatbare bepaling(en) waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige of vernietigde bepaling(en) in acht wordt genomen.
2.7. Onduidelijkheden over de inhoud van de Algemene voorwaarden dienen te worden beoordeeld naar de geest van deze Algemene voorwaarden.
Artikel 3. Aanbiedingen, offertes en overeenkomsten
3.1. Aanbiedingen en offertes van De Organisatie zijn vrijblijvend. Een door De Organisatie verzonden offerte is tot veertien dagen na verzending geldig, tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Indien de Wederpartij een aanbieding of offerte aanvaardt, behoudt De Organisatie het recht om het aanbod binnen vijf werkdagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen.
3.2. Indien de aanvaarding van de Wederpartij afwijkt van het in de aanbieding en/of offerte opgenomen aanbod dan is De Organisatie daaraan niet gebonden.
3.3. Aanbiedingen, offertes, prijzen, honoraria, en/of tarieven gelden niet automatisch voor nieuwe opdrachten en/of Overeenkomsten.
3.4. De Organisatie kan niet aan aanbiedingen en/of offertes worden gehouden indien de Wederpartij , naar de gangbare maatstaven van redelijkheid en billijkheid en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen, had kunnen begrijpen en/of behoren te begrijpen dat de aanbieding en/of de offerte, dan wel een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing en/of verschrijving omvat.
3.5. Een Overeenkomst tussen De Organisatie en de Wederpartij komt tot stand:
a) op het moment dat de door De Organisatie aan de Wederpartij verzonden offerte schriftelijk of door scanning wordt geaccepteerd;
b) de door De Organisatie aan de Wederpartij verzonden opdrachtbevestiging door de Wederpartij wordt bevestigd;
c) op het moment dat De Organisatie met instemming van de Wederpartij aanvang maakt met enige uitvoeringshandelingen;
d) nadat De Organisatie een getekende Overeenkomst retour heeft gezonden aan de Wederpartij;
Een opdrachtbevestiging wordt geacht de Overeenkomst volledig weer te geven.
3.6. Overeenkomsten worden aangegaan voor onbepaalde tijd tenzij uit de inhoud, aard of strekking van de Overeenkomst voortvloeit dat deze voor bepaalde tijd is aangegaan.
Artikel 4. Vergoedingen betalingen
4.1. Betaling van facturen dient vooraf of binnen veertien dagen na factuurdatum te geschieden in euro’s doormiddel van een storting of overboeking op de door De Organisatie aangewezen bankrekening. Bezwaren tegen de hoogte van de verzonden factuur/facturen schorten de betalingsverplichtingen voor de Wederpartij niet op.
4.2. Indien de Wederpartij niet heeft betaald is De Organisatie gerechtigd, nadat zij de Wederpartij minstens eenmaal heeft aangemaand tot betaling over te gaan, zonder nadere ingebrekestelling vanaf de vervaldag van de factuur aan De Wederpartij de wettelijke rente in rekening te brengen tot aan de dag van algehele voldoening.
4.3. Indien de Wederpartij geen Consument is dan wordt de wettelijke rente uit art. 4.2 vervangen door de contractuele rente uit dit artikel, deze bedraagt 15% op jaarbasis.
4.4. Indien de Wederpartij in gebreke of in verzuim is in de nakoming van haar betalingsverplichtingen komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening (in en buiten rechte) voor rekening van de Wederpartij. In ieder geval is de Wederpartij incassokosten verschuldigd.
4.5. De Organisatie heeft het retentierecht op alle zich onder haar bevindende gegevens, papieren en andere goederen, tot aan het moment waarop de Wederpartij al hetgeen zij aan De Organisatie verschuldigd is heeft voldaan.
4.6. Door de Wederpartij gedane betalingen strekken altijd ter afdoening van in de eerste plaats alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst open staan.
4.7. In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de Wederpartij zijn alle vorderingen van De Organisatie op de Wederpartij en de verplichtingen van de Wederpartij jegens De Organisatie direct opeisbaar.
4.8. De Organisatie kan een betaling weigeren, zonder daardoor in verzuim te komen, indien de Wederpartij een andere volgorde voor de toerekening aanwijst. De Organisatie kan tevens de volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet tevens de opengevallen, lopende rente en incassokosten worden voldaan.
4.9. Indien een Overeenkomst met meerdere (Weder)partijen is gesloten, dan is iedere (Weder)partij hoofdelijk verbonden tot betaling van al hetgeen op grond van de Overeenkomst verschuldigd is en daaruit voortvloeit.
4.10 Het is de Wederpartij, niet zijnde een Consument, niet toegestaan haar betalingsverplichtingen op te schorten of haar vorderingen op De Organisatie te verrekenen.
4.11 De Organisatie hanteert zelf een betalingstermijn van 60 dagen met betrekking tot facturen van haar crediteuren.
Artikel 5. Gewijzigde omstandigheden
5.1. Mochten de omstandigheden waarvan de Wederpartij en De Organisatie op het moment van totstandkoming van de overeenkomst zijn uitgegaan zich zo aanmerkelijk wijzigen dat daardoor naleving van de Overeenkomst of een deel daarvan in redelijkheid niet van (een der) Partijen kan worden verlangd, dan zal overleg plaatsvinden over tussentijdse wijziging van de Overeenkomst. Indien de gewijzigde omstandigheden zijn ontstaan door toedoen van De Wederpartij, zal eventueel daaruit voortvloeiend meerwerk aan de Wederpartij in rekening worden gebracht.
5.2. Indien Partijen besluiten tot wijziging van aanpak, werkwijze of omvang van de Overeenkomst en de daaruit voortvloeiende werkzaamheden, aanvaardt de Wederpartij dat de tijdsplanning van de Overeenkomst zal worden aangepast.
Artikel 6. Intellectuele eigendom
6.1 De Organisatie behoudt zich alle rechten van intellectuele eigendom voor met betrekking tot producten voortkomend uit de geest, welke zij gebruikt of gebruikt heeft en /of ontwikkelt in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst.
6.2 Het is de Wederpartij uitdrukkelijk verboden producten, waaronder mede begrepen werkwijzen, adviezen, modellen, Productie(s) en andere geestesproducten van De Organisatie, een en ander in de ruimste zin van het woord, direct dan wel indirect te verveelvoudigen, te openbaren en/of te exploiteren. Openbaarmaking, op welke wijze dan ook, kan uitsluitend en alleen geschieden na verkregen schriftelijke toestemming van De Organisatie. De Wederpartij heeft uiteraard het recht om de stukken te vermenigvuldigen en informatie te delen voor gebruik in de eigen organisatie, voor zover dit passend is binnen het doel van de Overeenkomst. In geval van tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst is het voorgaande overeenkomstig van toepassing.
6.3 De Wederpartij zal niet zonder voorafgaande uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van De Organisatie enig merk en/of enige handelsnaam van De Organisatie, gebruiken dan wel voeren en/of (laten) registreren.
6.4 Op deze Algemene voorwaarden rust auteursrecht van Krieger Legal. De Organisatie heeft een gebruiksrecht met betrekking tot deze Algemene voorwaarden. Dit gebruiksrecht houdt in dat het De Organisatie vrij staat de Algemene voorwaarden in het kader van normaal, eigen gebruik voor haar onderneming(en) te tonen op de website van de onderneming(en), ter deponering aan de Kamer van Koophandel aan te bieden, te vermenigvuldigen, te verspreiden en op andere wijzen ter inzage aan derden aan te bieden. Het staat derden echter niet vrij om de Algemene voorwaarden te kopiëren, zelf te gebruiken, aan derden door te verkopen en/of voor enig ander commercieel doel uit te buiten. Hiermee maakt deze derde inbreuk op het auteursrecht van Krieger Legal.
6.5 Bij overtreding van enige verplichting van de Wederpartij ingevolge het bepaalde in dit artikel verbeurt de Wederpartij, niet zijnde een Consument, aan De Organisatie zonder dat enige ingebrekestelling vereist is, een direct opeisbare boete van € 15.000,00 voor iedere overtreding en een boete van € 1500,00 voor iedere dag of een gedeelte daarvan dat de overtreding voortduurt.
Artikel 7. Overmacht
7.1 De Organisatie is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan haar schuld en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
7.2 De Organisatie kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de Overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der Partijen gerechtigd om de Overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de Wederpartij. Indien bovenbedoelde situatie intreedt als de Overeenkomst ten dele is uitgevoerd, is De Wederpartij gehouden aan diens verplichtingen jegens De Organisatie tot aan dat moment te voldoen. De Organisatie is dan gerechtigd om het reeds nagekomen deel, respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren, dan wel te verrekenen. De Wederpartij is dan gehouden om deze factuur te voldoen of de verrekening te accepteren als ware er sprake van een afzonderlijke Overeenkomst.
7.3 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, overmacht in de ruimste zin des woords, daaronder begrepen alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop De Organisatie geen invloed uit kan oefenen, doch waardoor De Organisatie niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Daaronder begrepen, niet limitatief, ziekte en/of afzegging van Artiest(en), brand, pandemieën, (extreme) weersomstandigheden, stroomstoringen, terreurdreiging, afgelasting door de bevoegde autoriteiten en werkstakingen in de onderneming van De Organisatie en/of derden. De Organisatie is ook gerechtigd zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de Overeenkomst verhindert, intreedt nadat De Organisatie haar verbintenis had moeten nakomen.
Artikel 8. Klachten
8.1 Alle klachten ter zake de totstandkoming en het voldoen aan verplichtingen ten behoeve van de Overeenkomst en/of het factuurbedrag dienen schriftelijk binnen veertien dagen na de verzenddatum van de stukken of de informatie waar de klacht betrekking op heeft, dan wel binnen veertien dagen na de ontdekking van het gebrek, indien de Wederpartij aantoont dat zij het gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken, aan De Organisatie kenbaar te worden gemaakt. Na het verstrijken van voornoemde termijnen wordt de Wederpartij geacht de facturen te hebben geaccepteerd en te onderschrijven dat De Organisatie haar verplichtingen uit de Overeenkomst is nagekomen.
8.2 De Organisatie handelt de klacht binnen vier weken na ontvangst af of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
8.3 Klachten schorten de betalingsverplichting van de Wederpartij niet op.
8.4 De Organisatie stelt de klager schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
8.5 Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager en De Organisatie het oordeel over de gegrondheid van de klacht.
8.6 De Organisatie neemt bij behandeling van de klacht geheimhouding in acht.
8.7 De Klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht door De Organisatie.
8.8 Klachten kunnen per post aan De Organisatie verzonden worden of per e-mail naar info@
li**@th*****.nl
.
Artikel 9. Aansprakelijkheid en vrijwaringen
9.1 De Organisatie is slechts aansprakelijk voor zover dit uit dit artikel voortvloeit. Hetzelfde geldt voor door De Organisatie ingeschakelde derden ten behoeve van de uitvoering van de Overeenkomst.
9.2 De aansprakelijkheid van De Organisatie is te allen tijde beperkt tot het bedrag dat uit hoofde van bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering/evenementenverzekering van De Organisatie in het betreffende geval zal worden uitgekeerd. Indien om welke reden dan ook geen uitkering door de verzekeraar plaatsvindt is iedere aansprakelijkheid beperkt tot een bedrag van € 10.000,00 zegge: tienduizend euro.
9.3 Indien een fout wordt gemaakt doordat De Wederpartij aan De Organisatie onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, is De Organisatie voor de ontstane schade niet aansprakelijk.
9.4 De Organisatie is niet aansprakelijk in geval van overmacht.
9.5 Aansprakelijkheid van De Organisatie voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade door bedrijfsstagnatie is te allen tijde uitgesloten.
9.6 De Wederpartij vrijwaart De Organisatie voor alle vorderingen van derden die verband houden met of voortvloeien uit de tussen De Organisatie en de Wederpartij bestaande rechtsbetrekking. De Wederpartij zal iedere schade, hierin mede begrepen alle door De Organisatie gemaakte juridische kosten, die het gevolg mochten zijn van enige aanspraak van derden aan De Organisatie vergoeden.
9.7. De Organisatie is niet aansprakelijk voor schade die is veroorzaakt door de Wederpartij aan zaken, waaronder niet exclusief licht en geluidsapparatuur. Ook is De Organisatie niet aansprakelijk voor schade die is veroorzaakt door de Wederpartij aan personen.
9.8 Iedere aansprakelijkheidsvordering jegens De Organisatie vervalt na één jaar te rekenen vanaf de dag waarop De Wederpartij op de hoogte was van het schade toebrengende feit of de schade toebrengende omissie en het ontstaan van de schade, of de dag waarop De Wederpartij daarvan redelijkerwijs op de hoogte had kunnen zijn.
Artikel 10. Verplichtingen Wederpartij
10.1 De Wederpartij is jegens De Organisatie verplicht om alle verplichtingen en aanwijzingen met betrekking tot overheidsmaatregelen, wettelijke verplichtingen en alle andere aanwijzingen van overheidswege en van De Organisatie, die betrekking hebben op welke activiteit dan ook van De Wederpartij, in het kader van de Overeenkomst, onverkort na te komen.
10.2 De Wederpartij garandeert aan De Organisatie over alle benodigde vergunningen te beschikken, welke nodig zijn om welke activiteit dan ook uit te voeren, welke verband houdt met de Overeenkomst.
10.3 De Wederpartij is niet gerechtigd de uitvoering van de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk aan één of meerdere derden uit te besteden.
Artikel 11. Opschorting en opzegging
11.1 De Organisatie is gerechtigd (verdere) uitvoering van de Overeenkomst op te schorten, indien de Wederpartij de betalingscondities niet in acht neemt of anderszins haar verplichtingen niet nakomt, een en ander onverminderd het recht van De Organisatie om schadevergoeding te vorderen.
11.2 Overeenkomsten kunnen tussentijds worden opgezegd met instemming van De Organisatie en in overeenstemming met hetgeen in dit artikel is bepaald.
11.3 De Wederpartij is niet gerechtigd de Overeenkomst enkelzijdig op te zeggen. Indien de Wederpartij de Overeenkomst toch tussentijds opzegt, is de Wederpartij schadeplichtig jegens De Organisatie. In ieder geval valt onder geleden schade, niet limitatief, verlies en gederfde winst. Deze schade is direct opeisbaar.
11.4 De Organisatie is gerechtigd de Overeenkomst, zonder dat een nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst is vereist, geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien de Wederpartij in verzuim is met betrekking tot de nakoming van de Overeenkomst en indien er na het sluiten van de Overeenkomst informatie ter kennis van De Organisatie komt, die een goede grond geeft te vrezen dat de Wederpartij niet aan haar verplichtingen kan voldoen.
11.5 In geval van liquidatie, van (een aanvraag van) surseance van betaling of faillissement, van beslaglegging (indien en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven) ten laste van de Wederpartij, staat het De Organisatie vrij om de Overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen, zonder enige verplichtingen harerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. Rechterlijke tussenkomst dan wel een ingebrekestelling is hiervoor niet vereist. De vorderingen van De Organisatie op de Wederpartij zijn in dat geval onmiddellijk opeisbaar.
Artikel 12. Privacy
12.1. De Organisatie verwerkt persoonsgegevens van De Wederpartij voor optimale dienstverlening en om te voldoen aan wettelijke verplichtingen. Verwerking vindt plaats in overeenstemming met haar privacy beleid. Dit beleid is in overeenstemming met de AVG. Voor meer informatie kunt u kijken naar de privacyverklaring van De Organisatie.
Artikel 13. Website
13.1 Informatie die De Organisatie op haar website publiceert is met grote zorgvuldigheid samengesteld. De Organisatie kan echter niet garanderen dat deze informatie te allen tijde volledig en juist is.
13.2 Informatie op de website kan worden aangepast, dit naar eigen goeddunken en inzicht van De Organisatie.
13.3 De website van De Organisatie bevat mogelijk links naar websites van derden. De Organisatie kan niet instaan voor de inhoud en het functioneren van deze websites. Kijk voor meer informatie in de websitedisclaimer van De Organisatie.
Artikel 14. Toepasselijk recht, bevoegde rechter en geschillen
14.1 Op alle Overeenkomsten tussen De Organisatie en de Wederpartij is Nederlands recht van toepassing.
14.2 Alle geschillen tussen De Organisatie en de Wederpartij die mochten ontstaan zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de rechtbank Den Haag sector kanton, tenzij het geschil de competentie van de kantonrechter te boven gaat.
Artikel 15. Wijzigingen
15.1 De Organisatie is gerechtigd deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. De nieuwste versie van deze algemene voorwaarden is geldig, zelfs bij reeds gesloten overeenkomsten.
1.1 De Overeenkomst met betrekking tot het bezoeken van een door De Organisatie georganiseerd Evenement tussen De Organisatie en de Consument, komt tot stand op het moment dat de Consument een toegangsbewijs voor het Evenement bij De Organisatie dan wel een door De Organisatie ingeschakeld (voor)verkoopadres, dan wel via een ticket exchange platform bestelt/koopt.
1.2 Als toegangsbewijs kan worden aangemerkt een door of uit naam van De Organisatie verstrekt document of een unieke barcode en/of QR-code. Een barcode en/of QR-code is een unieke code.
1.3 Een toegangsbewijs wordt slechts éénmalig verstrekt en geeft toegang aan één persoon.
1.4 Toegangsbewijzen blijven te allen tijde eigendom van De Organisatie.
1.5 Een toegangsbewijs geeft aan de houder daarvan het recht op het bijwonen van een door De Organisatie georganiseerd Evenement. Uitsluitend de houder van een toegangsbewijs, die het toegangsbewijs als eerste toont bij de kaartcontrole van het Evenement, heeft recht op toegang.
1.6. De Organisatie mag ervan uitgaan dat de houder van het toegangsbewijs ook de bezitter is van dit toegangsbewijs is. De Organisatie heeft geen verplichting ten aanzien van (getoonde) geldige toegangsbewijzen nadere controle te verrichten. De Consument dient er zelf zorg voor te dragen dat hij houder van het toegangsbewijs wordt en blijft van het verstrekte toegangsbewijs, dat middels een van de in lid 1 van dit artikel genoemde verkoopkanalen aan de Consument is verstrekt. Vanaf het moment dat het toegangsbewijs aan de Consument is verstrekt rust op de Consument het risico van verlies, diefstal, beschadiging en/of misbruik van het toegangsbewijs.
1.7 Een toegangsbewijs in de vorm van een barcode of QR-code wordt uitsluitend via elektronische communicatie, waaronder e-mail, aan de Consument verstrekt. De Consument dient er voor zorg te dragen dat het toegangsbewijs op deze wijze veilig aan hem kan worden verstrekt. De Organisatie kan ontvangst en/of vertrouwelijkheid van het toegangsbewijs niet garanderen.
1.8 Een toegangsbewijs is alleen geldig wanneer dit aangeschaft is bij:
– De Organisatie;
– Een erkend (voor)verkoopadres;
– Een ticket exchange platform.
Mocht er discussie ontstaan over waar de Consument het toegangsbewijs heeft aangeschaft, dan rust de bewijslast dienaangaande op de Consument.
1.9 De Consument verplicht zich om na een bestelling of aankoop van een toegangsbewijs dit toegangsbewijs op naam te zetten. In het geval van een bestelling van meerdere toegangsbewijzen dient de Consument alle toegangsbewijzen op naam te zetten van de personen aan wie hij de toegangsbewijzen ter beschikking zal stellen. Eerst na het op naam zetten van een toegangsbewijs/de toegangsbewijzen heeft de Consument recht op ontvangst hiervan. Toegangsbewijzen die niet op naam zijn gezet zijn ongeldig en geven geen recht op toegang tot het Evenement.
Artikel 2. Verplichtingen van bezoekers
2.1 Bezoekers zijn verplicht, wanneer hier om wordt verzocht, mee te werken aan fouillering door het (beveiligings)personeel tijdens een bezoek aan het Evenement of bij de entree.
2.2 Bezoekers dienen in het bezit te zijn van een geldig legitimatiebewijs.
2.3 Indien hier door De Organisatie of op het Evenement werkzame medewerkers om wordt verzocht dient de Bezoeker zich te legitimeren. Dit stelt De Organisatie in staat om te voldoen aan diverse wettelijke verplichtingen zoals bijvoorbeeld het niet vertrekken van alcohol en/of rookwaren aan minderjarige personen.
2.4 De Bezoeker dient tijdens een bezoek aan het Evenement in het bezit te zijn van een geldig en onbeschadigd toegangsbewijs. Indien hier om wordt verzocht dient de Bezoeker dit toegangsbewijs te tonen.
2.5 Het is niet toegestaan om professionele foto-, film- en/of andere opnameapparatuur mee te nemen naar de plaats waar het Evenement plaatsvindt. Dit op straffe van inbeslagname voor de duur van het evenement.
2.6 Het is verboden glaswerk, (plastic)flessen, blik, vuurwerk, (vuur)wapens, gevaarlijke voorwerpen, alcoholhoudende dranken en drugs mee te brengen naar de plaats waar het Evenement plaatsvindt. Dit op straffe van inbeslagname, verwijdering van het evenemententerrein en/of ontzegging van de toegang tot het Evenement. Ook zal De Organisatie de politie inschakelen wanneer deze zaken bij een bezoeker worden aangetroffen.
2.7 Wanneer de Bezoeker de plaats waar het Evenement plaatsvindt verlaat, verliest het toegangsbewijs van de bezoeker zijn geldigheid.
2.8 De Bezoeker is verplicht om zich te houden aan voorschriften en/of aanwijzingen van De Organisatie, exploitanten die werkzaam zijn op het Evenement, beveiligers, de brandweer en andere bevoegde instanties.
2.9 Eenmaal aangeschafte toegangsbewijzen worden niet door De Organisatie teruggenomen en kunnen niet worden geruild. Ook vindt er geen restitutie van het aankoopbedrag en/of de reserveringskosten plaats, tenzij in deze Algemene voorwaarden anders wordt bepaald. Zie artikel 5.
Artikel 3. Verbod op doorverkoop
3.1 Het is de Consument niet toegestaan om het toegangsbewijs voor een Evenement aan derden door te verkopen, ten verkoop aan te bieden of in het kader van commerciële doeleinden te verstrekken, hiervan uitgezonderd is de verkoop van toegangsbewijzen via een door De Organisatie aangewezen ticket exchange platform.
Artikel 4 Overige rechten van De Organisatie
4.1 Indien de Bezoeker één of meer bepalingen uit deze Algemene voorwaarden schendt dan wel overtreedt is De Organisatie gerechtigd om de (koop)Overeenkomst te ontbinden en de houder van het toegangsbewijs (verdere) toegang tot het evenement te ontzeggen. De Bezoeker heeft dan geen enkel recht op restitutie van het bedrag wat betaald is (inclusief servicekosten) voor het toegangsbewijs.
4.2 Als er sprake is van een vervalsing van een toegangsbewijs dan is De Organisatie gerechtigd de houder van dit toegangsbewijs de toegang of verdere toegang tot het Evenement te weigeren en/of ontzeggen, zonder dat de Bezoeker of houder aanspraak kan maken op wat voor soort schadevergoeding dan ook.
4.3 De Organisatie behoudt zich het recht voor om de Bezoeker (verdere) toegang tot het Evenement te ontzeggen of van het Evenemententerrein te (laten) verwijderen, indien dit redelijkerwijs nodig is voor het handhaven van de rust en orde tijdens het Evenement.
4.4 De Organisatie is gerechtigd om beeld- en/of geluidsopnamen te (laten) maken. Personen die in de opnamen voorkomen kunnen hier geen rechten aan ontlenen en hebben ook geen recht op een vergoeding hiervoor.
4.5 Per Consument mogen er maximaal 4 toegangsbewijzen worden aangeschaft/besteld worden. De Organisatie is gerechtigd om bestellingen die dit aantal te boven gaan te annuleren.
4.6 De Organisatie is gerechtigd om te besluiten dat wanneer een naam op een toegangsbewijs niet overeenkomt met de naam op het legitimatiebewijs van de houder, deze houder de toegang tot het Evenement te weigeren, zonder enig recht op restitutie of compensatie en/of schadevergoeding.
Artikel 5. Overmacht en aansprakelijkheid
5.1 Onder overmacht wordt in deze Algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, overmacht in de ruimste zin des woords, daaronder begrepen alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop De Organisatie geen invloed uit kan oefenen, doch waardoor De Organisatie niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Daaronder begrepen, niet limitatief, ziekte en/of afzegging van de Artiest(en), brand, pandemieën, (extreme) weersomstandigheden, stroomstoringen, terreurdreiging, afgelasting door de bevoegde autoriteiten, gestelde limieten aan het aantal bezoekers door de bevoegde autoriteiten en werkstakingen in de onderneming van De Organisatie en/of derden. De Organisatie is ook gerechtigd zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat De Organisatie haar verbintenis had moeten nakomen.
5.2 De Organisatie is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan haar schuld en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
5.3 In geval van overmacht heeft De Organisatie het recht om het Evenement te verschuiven naar een andere datum en/of een andere locatie of het Evenement te annuleren.
5.4 De Organisatie is in geen geval aansprakelijk voor wat voor soort schade dan ook, die is ontstaan als gevolg van verschuiving of annulering van het Evenement, zoals in lid 3 van dit artikel vermeld. Ook is De Organisatie in geen geval aansprakelijk voor wat voor soort schade dan ook, die is ontstaan als gevolg van wijzigingen in het programma, tijdschema’s, de inhoud van het programma en de uitvoering van het programma daaronder begrepen.
5.5 In geval van verschuiving of annulering van het Evenement, zoals vermeld in lid 3 van dit artikel, zal de Organisatie hieraan op een door haar juist geachte wijze, zoveel mogelijk, bekendheid geven.
5.6 In geval van verschuiving, zoals omschreven in lid 3 van dit artikel, blijft een, bij een officieel (voor)verkoopadres, ticket exchange platform of de Organisatie aangeschaft, entreebewijs geldig voor de nieuwe datum of locatie. Mocht de Bezoeker het Evenement niet op de nieuwe datum kunnen bezoeken, dan heeft deze indien de Bezoeker dit binnen 3 maanden na de aankondiging van de verschuiving per e-mail aan de Organisatie kenbaar maakt, recht op restitutie van het entreegeld exclusief service fee.
De Bezoeker dient dan aan De Organisatie of een door De Organisatie aangewezen derde partij te overleggen:
– Een aankoopbewijs waaruit blijkt dat het toegangsbewijs is aangeschaft bij een officieel (voor)verkoopadres, een ticket exchange platform of De Organisatie;
– Een geldig toegangsbewijs.
5.7 Het recht op restitutie van het entreegeld vervalt 3 maanden na bekendmaking van de verschuiving van het Evenement door De Organisatie.
5.8 Bij annulering van het Evenement heeft de Bezoeker op verzoek recht op restitutie van het entreegeld, exclusief service fee. Bezoeker dient dan aan De Organisatie of een door De Organisatie aangewezen derde partij te overleggen:
– Een aankoopbewijs waaruit blijkt dat het toegangsbewijs is aangeschaft bij een officieel (voor)verkoopadres, een ticket exchange platform of De Organisatie;
– Een geldig toegangsbewijs.
5.9 Het recht op restitutie van het entreegeld vervalt 3 maanden na bekendmaking van de annulering van het Evenement door De Organisatie.
5.10 Het betreden van de plaats waar het Evenement gehouden wordt en het bijwonen van het Evenement, geschiedt voor de Bezoeker voor eigen risico. De Organisatie is niet aansprakelijk voor ontstane schade zoals, niet limitatief, gehoor-, gezichts- of andere lichamelijke stoornissen en/of schade aan bezittingen van de Bezoeker.
5.11 Artikel 9 van Hoofdstuk 1 is onverkort van toepassing.
1.1 De Artiest verklaart op de hoogte te zijn van de aard van het door de Artiest te verzorgen optreden. Artiest draagt er zorg voor dat er tijdens het optreden geen racistische, discriminerende en/of beledigende uitingen worden gedaan.
1.2 Artiest zal zich houden aan de aanwijzingen van De Organisatie en/of door De Organisatie aangewezen personen met betrekking tot het op het Evenement toegestane geluidsvolume.
1.3 Het is Artiest toegestaan om begeleiders mee te nemen naar het Evenement, echter niet meer dan vier.
1.4 Artiest overlegd uiterlijk twee weken voor het Evenement een zogenaamde (hospitality) Rider aan De Organisatie. Indien er in deze Rider onredelijke eisen aan De Organisatie worden gesteld zal De Organisatie niet gehouden zijn aan deze eisen te voldoen. Door de Artiest in de Rider gewenste alcoholische dranken mogen het Evenemententerrein niet verlaten.
Artikel 2 Tijden
2.1 De door de Artiest en De Organisatie overeengekomen tijden met betrekking tot aanvang en einde van het optreden zijn bindend. Deze tijden kunnen alleen met wederzijdse instemming worden gewijzigd, behoudens het in artikel 7 van dit hoofdstuk bepaalde.
Artikel 3 Technische voorzieningen
3.1 De Artiest informeert De Organisatie uiterlijk twee weken voor het optreden met betrekking tot alle technische voorzieningen die dienen te worden getroffen om het optreden te kunnen verzorgen.
Artikel 4 Gebruik (handels)namen, logo’s en merken
4.1 De Organisatie is gerechtigd om de naam, afbeeldingen, logo’s en merken van artiest te gebruiken ter promotie van het Evenement.
4.2 Artiest is gerechtigd om de naam, logo’s en afbeeldingen van het Evenement te gebruiken ter promotie van het Evenement. Deze toestemming geldt tot één week nadat het Evenement heeft plaatsgevonden. Hierna dient de Artiest het gebruik te staken.
Artikel 5 Geluids-, beeldopnamen en gebruik van muziekwerken
5.1Indien de Artiest tijdens het evenement muziek- dan wel audiovisuele opnamen maakt, daaronder begrepen het uitzenden van een livestream, dan is de Artiest zelf verantwoordelijk om hiervoor toestemming van de rechthebbende te verkrijgen en voor afdrachten aan collectieve rechten-organisaties.
5.2 De Artiest vrijwaart De Organisatie voor alle eventuele aanspraken van derden met betrekking tot het in het vorige lid genoemde. De artiest zal ieder schade, de kosten van juridische bijstand hierin mede begrepen, die verband houdt met bedoelde aanspraken, aan De Organisatie vergoeden.
5.3 De Organisatie is gerechtigd om van het optreden van de Artiest tijdens het Evenement geluids- , beeldopnamen dan wel foto’s te maken.
Artikel 6 Merchandise en sponsoring
6.1Het is Artiest niet toegestaan, zonder uitdrukkelijke toestemming van De Organisatie om tijdens het Evenement merchandisingproducten van de Artiest te verkopen.
6.2Het optreden van de Artiest mag niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van De Organisatie gesponsord worden of verbonden worden aan een product of bedrijf.
Artikel 7 Overmacht
7.1 Onder overmacht wordt in deze Algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, overmacht in de ruimste zin des woords, daaronder begrepen alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop De Organisatie geen invloed uit kan oefenen, doch waardoor De Organisatie niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Daaronder begrepen, niet limitatief, ziekte en/of afzegging van de Artiest(en), brand, pandemieën, (extreme) weersomstandigheden, stroomstoringen, terreurdreiging, afgelasting door de bevoegde autoriteiten en werkstakingen in de onderneming van De Organisatie en/of derden. De Organisatie is ook gerechtigd zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de Overeenkomst verhindert, intreedt nadat De Organisatie haar verbintenis had moeten nakomen.
7.2 De Organisatie is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan haar schuld en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
7.3 In geval van overmacht heeft De Organisatie het recht om het Evenement te verschuiven naar een andere datum en/of een andere locatie of het Evenement te annuleren.
7.4 Indien het Evenement verplaatst wordt, dan is Artiest verplicht om mee te werken aan het verplaatsen van de Boeking/het optreden naar deze nieuwe datum. Geen enkele vordering van de Artiest op De Organisatie wordt hierdoor direct opeisbaar.
7.5 Wanneer de Artiest na verplaatsing van het Evenement niet bij machte is om op de nieuwe datum op te treden is De Organisatie slechts maximaal 50% van het eerder overeengekomen uitkoopgage verschuldigd als annuleringskosten van de Boeking.